Riippuu siis luokasta ja meiningin vakavuudesta, mutta halvin moottoriurheilulaji tämä on ja halvempaa kuin vaikkapa hevosharrastus.
Moi, Tämä on ehkä vähän offtopic ja mainostamista.
MiniTonnilla ajaa koko kauden ja vähän päälle kahdella rengas-sarjalla =370 eur, tasapainoitukset 100 eur.
Kemora kuluttaa yhden ylimääräisen vasemman etusen.
Ilmoittautumiset /kisa =80 eur *9 = 720 eur,
Reenit ennen kisaviikonloppua, 5*60 eur =300 eur
Auton hinta 4000-8000 eur, ja siitä saa saman kun myy pois, vuoden vanhasta kartista ei saa mitään.
Bensat 60 lirua /viikonloppu = 100 eur. = 500 eur koko kausi.
Moottorin vuosihuolto 400 eur (männät, laakerit,öljypumppu) + kauden aikana jotain tilpehööriä, esim jarrupalat, koko kausi 80 eur.
Kauden kulut noin 2500 eur about, eli noin 400 eur/kisa. Kaudessa on yhdeksän kilpailua, kaksi /viikoloppu ja viimeisenä viikonloppuna vain yksi.
Kisakone maksaa noin 2000 eur jos tulee konerikko, tonnin kun ehjät hilut siiretään uuteen.
Talli pitää olla ja tietysti traileri. Yöpymiset varikolla ei maksa mitään, ruuat samoin kuin kartingissa.
Eli eka kausi noin 8000 eur ja sitten siitä eteenpäin noin 2500 eur/kausi. Tuosta on hyvä verrata kartingiin, ja sanoisin että
rata-kisoissa on hupikerroin vähän toista luokkaa.
Vakavasti voi tietysti ottaa jos haluaa, jolloin rahaa saa palamaan max 4000 eur /kausi, mutta kyllä se on enempi nauttimista.
Tää laji ei johda mihinkään, kuten ei myöskään karting noin 99.99%:lla kilpailijoista.