Huomenta!
Eilen pyörähti käyntiin uusi projekti. Tällä kertaa ei ole kyseessä Suomalainen auto vaan vanha CRG tai Kalikart. Ei pitäisi sanoa autoa vanhaksi, kun se on kuitenkin luultavasti 90-vuvulta. Äkkiä ei löytynyt autosta muita merkintöjä, kuin C90 rungon etuosasta. Mitä lie merkitseekään...
Runko on nyt hiottu akkuporakoneella, missä oli kiinni messinkiharja. Käsipelillä ei oikein enään jaksa alkaa työstämään kokonaista runkoa. Yksi sentin mittainen pieni murtuma paljastui hiomisen jälkeen oikean penkin kiinnikkeen kohdalta. Pitää tuttua laittamaan siihen hieman KEMPPI-liimaa niin kestää takuulla. Hionnan jälkeen kävin ruosteenestomaalilla (Ferrex) rungon läpi paitsi sen hitsattavan kohdan. Maalasin ihan pensselillä joten nyt sitten pitää hioa hieman pieniä valumakohtia ja epätasaisuuksia pois.
Auton tuleva väri on epäselvä, mutta alkuperäinen porkkana tuskin siitä tulee. Pitää ottaa tytär mukaan maalikauppaan ja keksiä jokin villi väri yhdessä. Tähän projektiin käytän Mevissä olleet hopeiset katteet edestä ja käyttämättömät sivuponttoonit. Muutenkin Mevi saa toimia elimenluovuttajana, kun ei ole saumaa ostaa kaikkea uutena. Taka -ja olka-akselit, polttoainetankki, moottoripukki ja Luicin ratti lähtee ainankin Cergeihin. Kaverilta ostin ison OMP:n penkin, että kaveritkin pääsee tällä ajelemaan projektin valmistuttua. Mevissä oli mekaaniset jarrut, mutta tähän oli ajatuksena laittaa nestejarrut, ellei pojan autosta siirry sittenkin uudet mekaaniset tähän. Sen näkee sitten, kun on vauhdin hidastamisen aika.
En mie oikein tiedä, että onko tämänikäisten autojen kunnostamisessa mitään järkeä. Olisi sitä muutakin puuhaa kotosalla, mutta jotenkin alkoi vaan tehdä mieli "uutta" autoa. No ei tämä ole vieläkään isorunkoinen, mutta hinta määräsi tälläkin kertaa projektin suuret suuntaviivat. Koitetaan saada auto valmiiksi ennen syksyä ja siiihen asti ajellaan Mevillä taikka ollaan ilman autoa.