Kirjoittaja Aihe: Mikä ajopuku ?  (Luettu 5166 kertaa)

AK47

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Mikä ajopuku ?
« : 22.06.2011 13:39 »
Mikä olisi hyvä ja edullinen ajopuku 193cm aikuisharrastajalle? Myös puvun kokosuositus tarvitaan (L, XL, XXL) koska joudun todennäköisesti tilaamaan puvun netistä enkä siis pääse kokeilemaan sitä.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2011 11:15 kirjoittanut AK47 »

AK47

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Mikä ajopuku ?
« Vastaus #1 : 04.07.2011 13:51 »
Eikö kukaan osaa antaa hyvää neuvoa?

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Mikä ajopuku ?
« Vastaus #2 : 04.07.2011 14:57 »
Ainakin xxl. Ite olen 182cm ja 83kg ja puvun koko xl. Puvun valmistajallakin saattaa olla vaikutusta. Itellä sparcon nakin kuori
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

SeppoS

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 123
    • http://www.nixuracingteam.net
Vs: Mikä ajopuku ?
« Vastaus #3 : 04.07.2011 17:44 »

Sparcon ja AlpineStarsin koot näet tästä, helppo sovittaa kun pituuden, painon ja rinnan leveyden mukaan.
http://www.gprdirect.com/kartwear/kart-suits/sparco-x-light-k-kart-suit-10.html

Valitse etenkin pituuden mukaan, pojallani joka on pitkä 183, paino noin 66 on AlpineStars koko 54
http://www.alpinestars.com/KMX_1_Kart_Suit/pd/c/210/np/210/p/335110.html

Meillä on lisäksi ollut aikaisemmin juuri tuo Spaco X-Light K, sekin on laadukas ja hyvänäköinen ;)

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Mikä ajopuku ?
« Vastaus #4 : 04.07.2011 18:00 »
Sparco on kestävä ja hyvä, meillä sama puku kesti viisi vuotta ja on kakkospukuna edelleen. Resorit on pukujen heikko kohta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

AK47

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Mikä ajopuku ?
« Vastaus #5 : 06.07.2011 11:18 »
e-mailasin tässä alpinestars:lle ja kysyin mikä olisi minun kokoiselle kaverille sopivan puvun koko. Laitoin siis pituuden (194cm), painon sekä lantio ja rintaympärysmitat. Vastaus oli, että suositeltava koko on 54!!  :o Mietin vaan että kuinka pitkille kavereille ovat koot 56, 58  ja 60 tehty??

No, kävin sitten ostamassa eilen momon halpispuvun. Kaikki muut koot paitsi XXL jäivät todella lyhyiksi lahkeista. XXL:n lahkeet olivat siedettävät(tai ne oli siedettävä!) mutta lantiossa on taas tilaa vaikka ajokaverille. Annoin sitten puvun emännälle kavennettavaksi sieltä lantiosta. Katsotaan jos siitä vielä sopiva puku syntyisi.  :P

Eipähän ollut ainakaan hinnalla pilattu - 85e. Tosin pukuhän ei ole luokiteltu....

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Mikä ajopuku ?
« Vastaus #6 : 06.07.2011 12:26 »
e-mailasin tässä alpinestars:lle ja kysyin mikä olisi minun kokoiselle kaverille sopivan puvun koko. Laitoin siis pituuden (194cm), painon sekä lantio ja rintaympärysmitat. Vastaus oli, että suositeltava koko on 54!!  :o Mietin vaan että kuinka pitkille kavereille ovat koot 56, 58  ja 60 tehty??
Mulla on muistaakseni kmx-3 kokoa 56, sopiva on ja olen 180cm... Kokoa pienempi menisi hyvin varmaan vähän solakammalle.
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway


 

Team Laine Verkkokauppa