Kirjoittaja Aihe: alfano pro v2 ohjeet  (Luettu 20579 kertaa)

turion

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 15
  • Harrastaja
  • Kotirata: Ahvenisto
  • Moottorimerkki: Honda CR250
  • Runkomerkki: CRG
alfano pro v2 ohjeet
« : 20.07.2011 08:35 »
Olisikohan jollain alfano pro v2 SUOMENKIELISTÄ ohjekirjaa...kiitos  :-\?
Se ei pelaa,joka pelkää!

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: alfano pro v2 ohjeet
« Vastaus #1 : 20.07.2011 09:51 »
Tän tieskuinkamonennen kyssärin tästäkin aiheesta luettuani tuli vaan mieleen, oiskohan mahollista täydentää tätä hienoa foorumia vaikka sellasella aihe-alueeella kuin "ohjeet ja oppaat" ....sinne taakse sitte näitä selkeesti manuaaleiksi tulkittavia, mukaanlukien mm. proffan aikoinaan lähettämät karttin pikasäätö-ohjeet yms. kivaa  ???

Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

LynX

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 161
Vs: alfano pro v2 ohjeet
« Vastaus #2 : 21.07.2011 00:21 »
Moi,

ainakin englanniksi löytyy .. ja tuon lauseita voi leikkaa/liimaa nettikääntäjään.
Ja saattaapa niistä tulla kyllä hupaisiakin :>) mutta ehkä saa jotain selvyyttä

http://www.alfano.com/manuals/produits/a105/Manuel_PRO_V2_en.pdf
« Viimeksi muokattu: 21.07.2011 00:28 kirjoittanut LynX »

pepe_

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
  • Kotirata: Kimi Circuit
Vs: alfano pro v2 ohjeet
« Vastaus #3 : 21.07.2011 08:47 »
Jos tuo helpottaisi vähäsen tilannetta..

Liite pdf muodossa....

en ota vastuuta jos on virheitä  ;)

Busteri

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: alfano pro v2 ohjeet
« Vastaus #4 : 04.08.2011 14:24 »
JOHDANTO

Kiitämme teitä ostoksestanne ja toivomme , että Alfanosta tulee korvaamaton kumppaninne kartingissa. Uusi Alfano, uusi versio, joka alkaa sarjanumerolla (0 - - - - ) on rakennettu ottaen huomioon sekä tekniset että esteettiset yksityiskohdat, jotta siitä tulisi korvaamaton apu karting kuljettajille. Laite auttaa sinua helposti parantamaan suoritustasi ja samalla nauttimaan kartingista enemmän.

Suosittelemme myös, että luette tämän ohjekirjan huolellisesti pystyäksenne saamaan kaiken irti Alfanon toiminnoista.

Uusi ALFANO PRO

-   kokonaan uusi suunnittelu
-   suuri näyttö
-   Alfano kierrosajanotto: 3 väliaikaa per kierros
-   Rpm max. 26 000
-   Näyttää nopeimman kierroksen, erotus nopeimpaan kierrokseen, kierrosten määrää ja ajon kokonaisaika
-   5 laskijaa  eri moottoreiden käyttöajoille
-   moottorin lämpötila vesi, (lisävaruste)
-   moottorin lämpötila sylinterin kansi, (lisävaruste)
-   PC datalukukynä, (lisävaruste)
-   Tallennustoiminto ”rec” (katso luku 5 tallennustoiminto ”rec”)
-   Lisätoimintoja

KÄYTTÖOHJEET

Perustoiminnot

Järjestelmä asennetaan ohjauspyörään ja sitä ohjataan kahdella näppäimellä. Tärkeimmät osat ovat ajanotto,  RPM, ja sähköinen lämpömittari. Ajanottojärjestelmä (magneetti) kiinnitetään ajoneuvon pohjalla maan lähellä sijaitsevaan magneettiseen sensoriin. Lämpömittari voidaan  asentaa joka vesiletkun  tai sytytystulpan ja kannen väliin. Kierrosluku otetaan tulpanjohtoon kiinnitettävällä sähköjohdolla, joka välittää tiedot järjestelmän muistiin.

LAITTEEN KUVAUS JA ASENNUS

ALFANO etuosa

Laitteessa on näyttö, jonka ominaisuudet selostetaan Luvussa 2, kaksi näppäintä vasemmalla (<<1>> kuvassa 1) ja oikealla (<<2>> kuvassa 1) sekä pieni infrapunasignaaleja (<<M>> kuvassa 1) PC:n välityksellä lähettävä lamppu.

ALFANO takaosa

Täältä löydät yhteydet sensoreihin ja paristoihin. Ylempi liitäntä on magneettisensorille ajanottoon (<<A>> kuvassa 2). Alempi liitäntä on veden/moottorinlämpötilaa mittavaa sensoria varten (<<B>> kuvassa 2). Alhaalla vasemmalla on kaksi reikää, joihin pujotetaan kierroslukua mittaava johto (<<C>> kuvassa 2).

ALFANON asentaminen

Laite kiinnitetään ohjauspyörään mukana olevalla M8 mutterilla ja kahdella punaisella kumilevyllä, YKSI OHJAUSPYÖRÄN PUOLAN MOLEMMILLE POULILLE, sekä yhdellä mustalla kovalla levyllä , joka toimii tiivisteenä ohjaupyörän ja laitteen välillä

VAROITUS! Jotta vältettäisiin laitteen vahingoittuminen, sen takaosa ei saa koskettaa ohjauspyörää! Muista punainen kumilevy väliin.

Magneettisensorin asennus

Magneettisensori asennetaan ruuvilla ja M6 mutterilla auton pohjalevyyn. Sensori täytyy asentaa  pitkittäin, jolloin sensorin  ruuvi osoittaa suoraan auton etuosaan päin.


RPM sensorin asennus

Tulpanjohtoon kiinnitettävä johto välittää kierrosluvun laitteeseen. Laitteessa johto kiinnitetään  kahteen  syvennykseen (<<C>> kuvassa 2).

Vedenlämpöanturin asentaminen vesiletkuun

Katkaisemalla vesiletku sensori kiinnitetään vedenjäähdytysjärjestelmään, samaan suuntaan kuin vesi virtaa jäähdyttäjään.

Vedenlämpöanturin asennus Rotax Max moottoriin

Sensori on suunniteltu sopimaan Rotax Max sylinteripään vedenjäähdytysjärjestelmän pistokkeeseen.

Moottorinlämpöanturin asennus

Sensori asennetaan sytytystulpan ja kannen väliin

VAROITUS!! Poista sytytystulpan välilevy (prikka, tiivisterengas)

Pariston asennus

Kun vaihdat pariston, avaa laitteen takaosassa olevan paristopidikkeen kaksi ruuvia.  Poista käytetyt paristot. Uusia paristoja asennettaessa plus täytyy osoittaa paristopidikkeen kantta kohti. Asenna sitten pidike takaisin laitteeseen.

VAROITUS!! Älä kiristä ruuveja liikaa, sillä voit vahingoittaa kierteitä. Kiristä kunnes kotelon molemmat osat kohtaavat.

Käytä CR 2450 tyypin paristoja

Joka kerta, kun paristot vaihdetaan täytyy suorittaa NOLLAUS (paina molempia nappeja kaksi sekuntia)

2 KÄYTTÖ   

Käynnistäminen:

Paina molempia nappeja samaan aikaan kaksi sekunti. Kun irrotat, näyttö on päällä ja järjestelmä on PYSÄHDYS (stop) tilassa. Näyttö voi olla sekava, jos molemmat napit ovat pohjassa. Tämä on tavallista. Kun irrotat napit, normaali näyttö palaa. Tämä käytäntö on välttämätöntä mikäli paristo on vaihdettu tai jos Alfano jumittuu. Esim. moottorihäiriöiden vuoksi.

Siirry START (aloitus) tilaan

ALFANO täytyy ehdottomasti olla ensin  STOP tilassa. Jos näin on, silloin yhteys magneettiin on riittävä  näytön tyhjentämiseen (pieniä viivoja ilmestyy)

VAROITUS! Sana start ei näy näytöllä

Paluu STOP tilaan:

Paina vasenta nappia (numero 1) tai odota viisi minuuttia viimeisestä kosketuksesta magneettiin.

Paras aika ja korkeimmat RPM:t kaikista tallennetuista kierroksista:

STOP tilassa vain oikeaa nappia (numero 2) käytetään. Näyttö kestää kaksi sekuntia

Näiden kahden sekunnin ajan pääset Tallennus toimintoon ”rec” (katso luku 5 ÄÄNITYSTOIMINTO)

Sammuttaminen

Älä käytä ALFANOA, magneettinauhaa, äläkä moottoria (mikäli rpm johto kytkettynä) ja odota 10 minuuttia.

3 NÄYTTÖ (kuva 1)

A KIERROSAIKA

START tilassa:

Jokaisen kierroksen aika näkyy, eli aika jolloin ylitetään sama magneettinauha kaksi kertaa. Näyttö on minuuteissa, sekunneissa ja sadasosissa.

STOP tilassa:

Viimeksi tallentunut kierros näkyy.

PALAUTUS tilassa:

Nopein kierros, ja seuraavaksi kaikki muut kierrokset joista näkyy aika ja muut tallentuneet tiedot.

Väliaika(ainoastaan PALAUTUS tilassa):

Radoilla, joilla on kaksi tai kolme magneettinauhaa <<linja A>> Alfano näyttää  myös väliajan näiden välillä. (katso luku 4, Alamenu 1)

B KIERROSLUKUMITTARI

START tilassa:

Järjestelmän käyttäjällä on kaksi RPM näyttö mahdollisuutta: <<M>> tai <<D>>

M= Maksimi, korkein RPM viimeisimmältä kierrokselta. Tämä tieto säilyy näytöllä seuraavan kierroksen ajan.

D= Suora, näyttää suoraan moottorin RPM:n

PALAUTUS tilassa:

Korkein tallentunut kierrosluku joka kierrokselta

C PARAS AIKA NÄYTTÖ

Nuoli ilmestyy nopeimman ajan eteen ja näkyy niin kauan, kun tiedot on näkyvillä.

D KORKEIN RPM NÄYTTÖ

Nuoli ilmestyy korkeimman kierrosluvun eteen ja näkyy niin kauan, kun  tiedot ovat näkyvillä.

E MOOTTORIN LÄMPÖTILA

START tai STOP tilassa:

Suoraan tallennettu lämpömittarin lämpötila näkyy joka 0.8:s sekunti näytöllä turvallisuuslukemana. Näytetyt lämpötilat:
Veden lämpötilat <<+0C - +150C tai +32F- 302F>>
CHT <<+46C - +299C tai +115F - +570F >>
Näiden lämpötilojen ylä -tai alapuolella järjestelmä näyttää  LO (matala) tai HI (korkea)

PALAUTUS tilassa:

Korkein tallennettu lämpötila joka kierroksella.

F MOOTTORIN LÄMPÖTILAN HÄLYTIN

Mikäli moottorin lämpötila ylittää ohjelmoidun lämpötilan, iso musta ympyrä ilmestyy näytölle.

G MOOTTORIN AJOAIKA LASKIN

Moottorin ajoaika näkyy tällä linjalla tunneissa ja minuuteissa. Valitse haluttu laskin ja nollaa yksi järjestelmän viidestä laskimesta mittaamaan moottorin ajoaikaa. Laskimen numero näkyy <<linja H>> alla. Valittu ajoaika laskin päivittyy jatkuvasti riippumatta siitä, onko järjestelmä  START vai STOP tilassa.

Muista! RPM johto täytyy olla kytkettynä (katso luku 1 RPM sensorin asennus)

H MOOTTORIN NUMERO

Tämä näyttö on tarpeen, jos autossa käytetään useita eri moottoreita. Mikäli moottori vaihdetaan, pitää valita toinen laskin. (ALFANOSSA on viisi laskinta)

I KOKONAISAIKA

Mitattu aika kokonaisuudessaan tunneissa ja minuuteissa.

J AJOKERTOJEN LUKUMÄÄRÄ

 Näyttö ilmoittaa ajokertojen määrän. Aina kun järjestelmä vaihtuu STOP tilasta START tilaan, laskin näyttää seuraavaa ajokertaa.

K AIKAERO PARHAASEEN AIKAAN

Ero viimeisen ja nopeimman kierroksen välillä näkyy tässä <<linja K>> (maksimi 9sekunnin ja 99 sadasosan tarkkuudella, tämän jälkeen kolme pientä pistettä)
Esim. (kuva 3)

L KIERROSTEN LUKUMÄÄRÄ

Näyttää kierrosten kokonaismäärän.

4 TULOSTEN JA ASETUSTEN LUKEMINEN

Tulokset sekä tärkeimmät ohjeet löytyvät Menu 1, joka on jaettu viiteen alamenuun.

1 PÄÄPALAUTUS
2 PALAUTUS, NOLLAUS JA VIIDEN MOOTTORIN KÄYNTIAJAN LASKIMEN VALINTA
3 TULOSTUS PC:N KAUTTA
4 NOLLAUS
5 PÄÄSY PÄÄMENU 2.
   MOOTTORI ”RPM” GRAFIIKKA JA JÄRJESTELMÄMUOTO
Moottorin ”rpm” grafiikka ja järjestelmämuoto löytyvät Päämenu 2, joka jakautuu seitsemään alamenuun
6 MOOTTORIN ”RPM” GRAFIIKKA
7 MOOTTORIN ”RPM” TYYPIN ASETUKSET: M TAI D
8 MOOTTORIN TAHTITYPPIN ASETUKSET (1, 2, 4, 8 –TAHTI)
9 MAGNEETTINAUHOJEN MÄÄRÄ ( 1,2 TAI 3)
10 LÄMPÖSENSORIN TYYPPI JA MITTAUSYKSIKKÖ
11 MOOTTORIN LÄMPÖTILAN HÄLYTTIMEN ASETUKSET
12 TEHDASASETUSTEN PALAUTUS

HUOMAA!! vasemmalla painikkeella (numero 1) liikutaan alamenusta toiseen. Oikealla painikkeella tehdään valinta alamenussa.
Muista!  Helppouden vuoksi alamenun numero näkyy aina näytössä, paitsi alamenu 1 ”PÄÄPALAUTUS”

Yksikön käyttö 2:n päämenun ja 12:sta alamenun kaavio

Järjestelmä on oltava pysähdystilassa

Ensimmäinen vasemman napin painallus; pääset Päämenu 1, alamenu 1:
PÄÄPALAUTUS ”palautus”

Ruutu näyttää parhaan kierroksen aikana taltioidut tiedot. Jokaisella oikean napin painalluksella ALAFANO näyttää tietoja alkaen ensimmäisestä kierroksesta.

Split -(väli) aikojen tulosten lukeminen:

a)   Jos painat oikeata nappia alle kolme sekuntia, näkyvät ainoastaan kierrosajat eivätkä väliajat.
b)   Jos painat oikeata nappia yli kolme sekuntia, väliajat alkavat. Esim. (kuva 4)

Toinen vasemman napin painallus: pääset päämenu 1, alamenu 2:

MOOTTORIN KÄYNTIAJAN LASKIN ”motor”

”MOTOR” sekä ALFANOsi sarjanumero näkyvät. Järjestelmällä on viisi laskuria. Laskurit näyttävät jokaisen moottorin käyntiajan tunneissa ja minuuteissa. Valitse haluamasi laskuri oikealla napilla. Pidä oikea nappi painettuna nollataksesi laskurin.

Kolmas vasemman napin painallus: pääset päämenu 1, alamenu 3:

TULOSTUS ”print”

PRINT sekä ALFANOsi sarjanumero näkyvät. Paina oikeaa nappia: järjestelmä aloittaa kaiken tallennetun tiedon infrapunatulostuksen ja näyttää yksilöllisen sarjanumeron.
Huom! Jokaisella alfanolla on oma sarjanumero

Neljäs vasemman napin painallus: pääset päämenu 1, alamenu4
NOLLAUS ”reset”

RESET sekä alfanosi sarjanumero näkyvät. Oikean napin painallus palauttaa STOP tilaan heti kun muisti on tyhjennetty. Sillä välillä pieni animaatio on näytöllä.
Huom! Reset ei vaikuta parametreihin eikä moottorin käyntiajan laskureihin.

Viides vasemman napin painallus: pääset Päämenu 1, alamenu 5: PÄÄSY PÄÄMENU 2:EEN: MOOTTORIN ”RPM2 GRAFIIKKA JA JÄRJESTELMÄMUOTO ”ConfSyst – recall motor”

- paina oikeaa nappia ja pääset Päämenu2
- paina vasenta nappia ja palaat STOP tilaan

PÄÄMENU 2

Kun olet valinnut pääsyn Päämenu 2, olet nyt alamenussa 6: MOOTTORIN ”RPM” GRAFIIKKA ”recall motor”

Tämä on numerografiikkaa. Siitä näet käyntiajan jokaiselle Rpm luokalle, joka lasketaan parhaalle kierrosajalle.

Toinen vasemman napin painallus: pääset Päämenu 2, alamenu 7: MOOTTORIN ”RPM” TYYPPIASETUKSET: M tai D ”ConfdSPL”

Valitse <<M>> tai <<D>> oikealla napilla

M = maksimi, näyttää edellisen kierroksen korkeimman kierrosluvun. Näyttö pysyy seuraavan kierroksen ajan.
D = suora, suora kierrosluvun näyttö

Kolmas vasemman napin painallus: pääset päämenu 2, alamenu 8: MOOTTORIN TAHTITYYPIN ASETUKSET (SYTYTYS 1, 2, 4, 8-TAHTI) ”ConfStro”

Oikealla napilla valitset moottorin tahdin
1 tahti – numerot 2 ja 4 ovat pois päältä
2 tahti – vain numero 2 on päällä
4 tahti – vain numero 4 on päällä
8 tahti – numerot 2 ja 4 ovat päällä
VAROITUS!! Väärät asetukset johtavat vialliseen tiedontuottoon.

Neljäs vasemman napin painallus: pääset päämenu 2, alamenu 9: MAGNEETTINAUHOJEN MÄÄRÄN ASETUKSET: 1, 2 TAI 3 ”ConfSect”

Valitse oikealla napilla radassa olevien magneettinauhojen lukumäärä. Jos tämä asetus vaihdetaan, järjestelmä suorittaa automaattisesti nollauksen ja palaa stop tilaan.
VAROITUS!! Väärät asetukset johtavat vialliseen tiedontuottoon

Viides vasemman napin painallus: pääset päämenu 2, alamenu 10: LÄMPÖSENSORITYYPIT JA MITTAYKSIKÖN ASETUKSET: ”Conf T1 C, T2 C, T1 F or T2 F”

Oikealla napilla valitset sensorityyppisi ja mittayksikkösi:

T1 C - kaikki vedenlämpötilat celsiuksina
T2 C – sylinterinkannen lämpötilat celsiuksina
T1 F – vedenlämpö fahrenheit
T2 F – kannen lämpötila fahrenheit

Kuudes vasemman napin painallus: pääset päämenu 2, alamenu 11: MOOTTORIN LÄMPÖTILAN HÄLYTYKSEN ASETUKSET ”ConfALAr”

Oikealla napilla valitset lämpöhälyttimen kohteen. Selataksesi listaa nopeammin pidä nappi alhaalla.

Seitsemäs vasemman napin painallus: pääset päämenu 2, alamenu 12: TEHDASASETUSTEN PALAUTUS: ”ConfdEFt”

Oikealla napilla järjestelmä nollautuu tehdasasetuksiin. Niitä ovat:

-   D, suora RPM lukema
-   2, 2-tahti
-   1 Strip, yksi magneettinauha radassa
-   T1 C, vesilämpötila Celsiuksina
-   50 astetta, lämpöhälytin

Kun jossakin menussa nappeja ei paineta yli 120 sekuntiin, järjestelmä palaa automaattisesti STOP tilaan.

5 TALLENNUSTOIMINTO ”rec”

Tämä lisävaruste toimii ainoastaan Alfano PC- lukukynän kanssa. Pystyt tallentamaan tietokoneellesi moottorin kierrosluvut joka 0.2 sekunti. Tästä saat:

-   eri kierrosluvut mistä kohtaa rataa tahansa
-   ajoneuvon kiihtyvyyden

Kuinka käynnistää Alfano PRO:n TALLENNUS ”rec” ?

Ennen toiminnon aloittamista varmista, että magneettinauhojen määrä on oikein asetettu KIERROSMITTARI tilassa.
VAROITUS!! Väärät johtavat vialliseen tiedontuottoon.

Ensiksi laita ALFANO PRO tilaan: ”Paras aika ja suurin moottorinopeus kaikista tallennetuista kierroksista”. (Katso: Luku 2 ”Käyttö”). Näyttö kestää kaksi sekuntia. Paina vasenta nappia näiden kahden sekunnin aikana (1) käynnistääksesi Alfano PRO:n uuden lisälaitteen.

TALLENNUS ”rec”

(kuva)

Käyttö

Varmista magneettinauhojen ohjelmoitu määrä ( STOPista vasemmalla olevien viivojen lukumäärä). Paina oikeaa nappia (2) Stop tyhjentyy, aloittaakseen tallentamisen järjestelmä odottaa seuraavaa magneettinauhaa.
Jos painat oikeata nappia (2) uudelleen tallennuksen aikana, järjestelmä aloittaa tallentamisen nollasta.

Paluu STOP tilaan (tallennuksen lopettaminen)

1 Kun muisti on täynnä, järjestelmä palaa automaattisesti STOP tilaan
2 Paina vasenat nappia (1) palataksesi STOP tilaan ja tallentaminen pysähtyy

Tallennetun tiedon siirtäminen PC:lle

Jos vasenta nappia (1) painetaan  STOP tilassa, järjestelmä näyttää ”PRINT” sekä Alfano PRO sarjanumerosi. Vahvista toiminto oikealla napilla (2).

Lopeta tallennustoiminto ja palaa ALFANO PRO:n kierrosmittariin.

Paina vain molempia nappeja 2 sekunnin ajan milloin tahansa

HUOMAA:

Kun ALFANO PRO käyttää uutta lisälaitetta, se menettää kaiken tallennetun tiedon kierrosmittarista, koska koko muistin täytyy olla tyhjä kun lisälaitetta käytetään. Myös kaikki TALLENNUSTOIMINNOLLA tallennetut tiedot poistuvat, kun TALLENNUSTOIMINTO ”rec” lopetetaan.
Seuraavat lisälaitteet ovat saatavilla TALLENNUSTOIMINTOON ”rec”:
-   RPM laskuri (D luku)
-   Moottorin käyntiaika
-   Moottorin numero
-   Moottorinlämpötila ja hälytin

6 TURVATOIMET

Asennettaessa ALFANOA, tarkista ettei kotelon takaosa kosketa ohjauspyörää, ettei kotelo vahingoittuisi.

Vaihtaessasi paristoja, tarkista etteivät ruuvit ole liian tiukassa. Kiristä, kunnes kotelon molemmat osat kohtaavat. Paristot CR2450

Suojakumien käyttö on PAKOLLISTA mikäli jotakin liitäntää ei käytetä, jotta varmistettaisiin ALFANOsi sähköyhteyksien puhtaus ja vesitiiveys.

Kovassa sateessa pitäisi sähkövirrat suojata vedeltä ALFANOn moitteettoman toiminnan varmistamiseksi. Jos vettä pääsee vuotamaan sisällä, on vaarana ettei ALFANO pysty enää vastaanottamaan impulsseja magneettinauhoilta, mikä saattaa johtaa vialliseen moottorilämpötilan näyttöön. Johtimien pitää antaa kuivua ja järjestelmä toimii jälleen.

7 RADAT, JOILLA ON MAGNEETTINAUHAT

Käy sivuillamme www.pcrfinland.fi, josta löydät kaikki magneettinauhalla varustetut radat Suomessa. Lisää tietoa löytyy myös Alfanon omilta sivuilta www.alfano.be

8 TUOTTEEN MUUTTAMINEN

Tämän ohjekirjan toiminnalliset kuvaukset ovat tarkoitettu ainoastaan tiedonantamiseen. Pysyäkseen uusimman kehityksen tasalla, valmistaja pidättää oikeudet laitteiden teknisiin muutoksiin milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta asiakkaalle.

9 TAKUU

Tuote on suunniteltu kilpailutarkoitukseen. Kaikki kolarista tai muista väärinkäytöksistä aiheutuneet sähköhäiriöt, kotelon rikkoutuminen ja kaapeleiden vaurioituminen eivät kuulu takuun piiriin. Takuu myös peruuntuu, mikäli laite on avattu. Vain valmistaja voi päättää korvausvelvollisuudesta vaurioiden tai häiriöiden tapauksessa. Yhden vuoden takuu valmistusvirheisiin laskun päivämäärästä lähtien.

TURVALLISTA AJOA!!

Toivoo PCR Finland Oy sekä Alfano.   
 

 


 

Team Laine Verkkokauppa