Kirjoittaja Aihe: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013  (Luettu 20138 kertaa)

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« : 19.09.2011 10:50 »
Onko tietoa näistä uusista renkaista? Vertailu nykyisiin? Laatu? Tietoa hinnoista?

KF6
- Kuivan kelin rengas: Vega MINI 10x4,0-5, 11x5,0-5
- Sadekelin rengas: Vega W2 10x4,25-5, 11x6,0-5

Eski

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #1 : 19.09.2011 11:34 »

Missäs nämä on julkistettu?
Onko jo tietoa muiden luokkien tulevista renkaista?


HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #2 : 19.09.2011 11:47 »
AKK Karting-lajiryhmän kokous 14.9.

http://www.autourheilu.fi/31203.aspx

Kaikkien luokkien renkaat löytyy!

Eski

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #3 : 19.09.2011 19:18 »
Ahaa, no sittenpä kiinnostaisi tietää millainen kumipallo tämä yamahaan valittu Vega XH mahtaa olla..?

Eski

« Viimeksi muokattu: 19.09.2011 19:39 kirjoittanut Eski »

Reima

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 208
    • http://www.pengerkoski.com
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #4 : 19.09.2011 19:22 »

Eski

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #5 : 19.09.2011 19:52 »



No eihän tuo ihan kovimmalta puupyörältä vaikuttaisi...

Eski


rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #6 : 19.09.2011 20:19 »



No eihän tuo ihan kovimmalta puupyörältä vaikuttaisi...

Eski



Mistäköhän kohtaa tuota taulukkoa löytyy tuo kyseinen Mini?
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #7 : 19.09.2011 21:02 »
Valmistajan sivuilla ei ole kun Vega Cadetti.

http://www.vegatyres.com/en/pneumatici_elenco.htm

Jaatisella oli 2 settiä jotka on kuulema menossa ajoon. Kertoivat että nämä ovat samoja joilla ajetaan euroopassa esim. Italiassa.

Italian mestaruussarja ei tunne kun Cadetti renkaan?

http://www.acisportitalia.it/public/2011/pdf/regolamenti/CIK//Campionato_Italiano_CSAI_Karting_Regolamento_sportivo_e_tecnico.pdf

No löytyy tiimejä jotka ovat ajaneet Italian Vegoilla ja sanovat että pito on jopa parempi kun Maxxisessa. Taitaa olla eri gummi kun suomen cadet rengas?

No; vanteet ainakin menevät uusiksi..............



MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #8 : 19.09.2011 21:20 »
Kattokaahan ennemmin Euroopan taulukkoa kuin jenkkilän.  ::)

http://www.vegatyres.com/en/pneumatici.htm
Homman Pitää Olla Hauskaa

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #9 : 21.09.2011 19:10 »
No; vanteet ainakin menevät uusiksi..............




Minkäköhän levyiset vanteet tässä nyt tarttee sit tilata? Kysyy ummikko  ;D
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #10 : 21.09.2011 21:04 »
Just katselin Vegan spekkiä renkaille.

Tehtaan suositukset vanteille on: etu 98 +/- 3 mm ja taka 116 +/- 3 mm (nämä on laipan sisämittoja)
Tälläisiä vanteita tuskin löytyy ja taitavat ajaa: etu 115-120 mm ja taka 140 mm.
Kuultu on, että mitä kapeampi etu sitä parempi  ;)



kakkoskuski

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #11 : 21.09.2011 21:45 »

[/quote]

Mistäköhän kohtaa tuota taulukkoa löytyy tuo kyseinen Mini?
[/quote]

Ainakin RADNE:n sivuilla on "Cadetti" ja "Mini" renkaat eri tuotenumeroilla.
Cadetti 1696, 1697
Mini 1730, 1731

http://www.radne.se/Store/Product/ProductList.aspx?CategoryID=17

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #12 : 21.09.2011 23:37 »
Ei löydy Miniä Vegan sivuilta ja taulukoista. Tämä on eri rengas kun Cadetti. Vanne suositus on eri, kulutuspinnan leveys poikkeaa...yms.

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #13 : 22.09.2011 10:21 »
Ruotsissa ja vissiin myös Norjassa on ajettu tällä renkaalla Junior 60 luokassa 2009-2011. Nimitys on tosin Ruotsin liiton sivulla Vega Cadetti Mini. Ensi kauden rengasvalintaa en ole Ruotsiin nähnyt? Joitakin suomalaisia on ajanut Ruotsin sarjassa ja varmaan kokemuksiakin löytyy????

ATM

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
    • http://www.kopteri.net/koti/ari.makkonen
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #14 : 23.09.2011 11:01 »
No, eipähän tuo harrastajille koituvista kustannuksista huolehtiminen ole AKK:lle tyypillistä ollut tähänkään asti. Mielenkiinnolla odotellaan, mikä on tuon Yamahan uuden kuivan kelin renkaan pidon käyttäytyminen kulumisen myötä.

Äkkiseltään tuntuu siltä, että SL6 olisi ollut sopivampi rengas, jos Vegan tuotteista on pakko valita. CIK-luokitellun renkaan valinta kansalliseen luokkaan vaan tuntuu vähän erikoiselta. Kaipa noita sitten joku on testannutkin?

Samapa tuo... joka tapauksessa olisi uusien rengassarjojen hankinta ollut keväällä edessä, tällä kertaa tuli vanhat käytettyä sopivasti loppuun/myytyä tarvitseville.



Perässäjuoksija...

-HH-

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 35
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #15 : 24.09.2011 10:28 »
No nyt on olisi kustannussäästön nimissä hyvä sallia vaikka aluekisoissa tän vuoden SLW:en käyttö - toki jos gripissä on paljon eroa sanomistahan siitä tulee...

Meinaan harrastuksen alkutaipaleella oleville tuollainenkin menoerä voi olla sellainen että harrastus jää ja kun tuntuu että ajamattomia/melkeen ajamattomia renkaita on porukalla nurkat väärällään  :-\ . Toki hyvähän ne on sadetreenissä tuhota  ;)

Millainenkohan tuo YLP mahtaa olla sadepyöränä? Näemmä sama pyörä raksussa että isoissa koffeissa... :o
-Harri-

Maotse

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 25
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #16 : 27.09.2011 20:47 »
Toivottavasti maahantuojat/jälleenmyyjät myyvät näitä renkaita ensi vuonna samaan hintaan kuin euroopassa? Olisihan tuossa nykyisiin jammun brikkareihin noin kolmen kympin säästö rengas-sarjaa kohden  ;D

http://www.superkart.it/index.php?main_page=product_info&cPath=283&products_id=1476

Turtle

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #17 : 12.05.2012 21:34 »
Tuli Vega Minit ja hetken aikaa piti ihmetellä onko nämä varmasti oikeat KF6:ssa käytettävät renkaat! :o
Älkää nyt vaan sanoko, että noille pitää hommata vielä kapeammat vanteet, mitä näissä junnu rungoissa yleisesti käytetään? ???

Eli käykö nuo vegat noille aikaisemmin käytetyille vanteille?

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #18 : 13.05.2012 00:16 »
Ei käy!

Vegan suositus vanneleveydestä on (sisämitta) etu 98mm, taka 116.

Esim. Raksuvanteet on (käy KF-6:n sadekumeille) 130/180.

Yleisin vanne Vega Minille taitaa olla kadetin vanne 100/140.

Eli menee vanteen hommaamiseksi :)

Kossu

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 195
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #19 : 14.05.2012 11:06 »

115/150 tai 115/140 toimii hyvin.
ohittaminen ja kusella käynti kannattaa aina.

paljakka

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 491
KF6 alasajo sekoilulla rengas- ym. säännöillä?
« Vastaus #20 : 14.05.2012 14:29 »
kiitos selventävistä vastauksista
tämähän on vain tyypillistä autourheilun  järjestösekoilua
jos vähänkin ajateltaisiin harrastajien etua, niin toki Raket ja KF6 luokissa olisi sama vannekoko, sama rengaskoko ja sama rengas.

Tämän hetken kehitys KF6 luokassa on ollut ennustettavissa.
KF6 luokkahan tuli suomeen yhden tai kahden porukan ponnahduslaudaksi ja omaksi hiekkalaatikoksi. (Kun itse luo säännöt ja valvoo niitä niin saa kätevästi omat kuskit pärjäämään.)

Käsitykseni mukaan tilanne on se, että nyt,  kun KF6 luokka ei enää palvele yhden tai kahden perheen omia intressejä, ja kun luokan tempoilevan sääntösekoilun takia mopo on karannut käsistä,
niin jotkut näkevät ratkaisuksi luokan alasajon?.
Ja kun säännöt on mahdollisimman sekavat ja kustannuksia nostetaan sillä, että säännöt muuttuu alinomaa, niin se varmaan auttaa ainakin näitä luokan alasajopyrkimyksiä..
Suomessahan tämä käy kätevästi, kun lajin organisatioiden päättävissä elimissä riittää se, että on hyvät kaverisuhteet muutamien kesken. Varsinaiset harrastuksen maksajat saavat sitten vain sopeutua
tai valita muita harrastuksia. Ja sitten  ihmetellään, kun uusia harrastajia tulee lajin pariin yhä vähemmän.

KF6 luokka on hyvä ja nykyaikainen tapa harrastaa kartingia. Moottorikanta ja harrastajamäärä on jo niin iso Suomessa, että luokalla on hyvät edellytykset kasvaa jatkossakin.  Jos ei alan  järjestöt sitä tajua, niin KF6 porukan pitää huolehtia siitä, että luokalle riittää toimintamahdollisuudet ja kisoja. Kaikilla kehitysversioilla pitää saada ajaa - ja jos on sitten joku "mestaruussarja" niin siinä sitten tiukat säännöt, jotka pitää olla sitten kaikille samat. Näinhän ei ole ollut kaikin ajoin JrTAG/KF6 -luokan lyhyessä historiassa Suomessa.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2012 19:56 kirjoittanut paljakka »

Turtle

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #21 : 14.05.2012 23:37 »
Olen Paljakan kanssa samaa mieltä, että harrastesarjoissa pitäisi sallia minkä tahansa luokituksen mukainen KF6 moottori ja mitkä tahansa sadekelin renkaat. Esim Savo Cuppiin ei kelvannut vanhentunut kone...
 
Kuivalla sama rengas raketin kanssa tai jokin "halppis".
Ovathan nämä nykyiset renkaat ihan naurettavan näköisetkin  ;D

Kustannuksista:
Esim meillä eka kisa edessä 17.5 ja meillä olisi ollut tallissa periaatteessa kaikki hankittuna (puskuri ja kypärä puuttui), mutta mutta...

Koneen kytkin ja sytkä vanhat, molemmat renkaat uusiksi sekä "yllättäen" vielä vanteetkin piti hankkia.

No rahaa tähän sai palamaan aika paljon (2500 eur), kun periaatteessa kaikki olis ollu valmiina. Kyllä tuo summa estää monen pojan/tytön harrastuksen aloittamisen. Muutaman kerran on jo pitänyt miettiä onko tässä mitään järkeä?

Ja sit jatkossa yks tyyppi koneeksi kallein mahdollinen ja vanhat hyllyyn ;) Kysyin Mäen Mikalta, että kai valitsette halvimman koneen, ettekä nopeinta -> eipä ole mitään vaivautunut vastaamaan mihinkään kysymykseen.

Estääkös jokin sääntö sallimasta esim harrastesarjassa vaikka raketit ja KF6 sekaisin ja vaikka millaisilla luokituksilla? Luetaako AKK:n ohjeita ainoina mahdollisina ja unohdetaan mahdollisuus niiden muokkaamiseen / niissä joustamiseen?

Huom tuo edellinen vain harrastesarjoihin / aloitus kynnyksen madaltamiseksi.

Kilpa-/ mestaruussarjat sitten erikseen.

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #22 : 15.05.2012 09:30 »
Olen samaa mieltä, että esim. sadekumeina pitäisi voida harjoitustason kisoissa/sarjoissa (kuten Savo-CUPssa) sallia vanhentunutta kalustoa josta ei katsota saavan kilpailijoihin varrattuna ylimääräistä etua (viime vuoden KF-6 Maxxis SLW taitaa olla hitaampi, kuin tämän vuoden ylipehmeä Vega W2). Tuo kone on sitten toinen asia. Kun vanhaa konetta käytettiin oli välitys vakio. Vanha kone, vanha sytkä, vapaa välitykset tuovat selkeästi ylimääräistä etua. Voi olla hankala tehdä toimivaa kompensaatiota koneille.


markku

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 26
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #23 : 15.05.2012 18:37 »
Kyllä. Harrastajat joutuvat maksamaan tarpeettoman paljon huonosti suunniteltujen :

-luokkamuutosten
-luokan alasajamisen
-uuden luokan hätäisen sisäänajamisen
-rengassääntöjen
-luokan ikärajojen muutosten

ym. päätösten seuraamukset.

Asiasta yleensä arvostellaan organisaatiota tai lajiryhmää, jotka halutessaan  pystyvät vaikuttamaankin asioihin, mutta  pitkällä viiveellä tai sitten hitusen liian myöhään.
Eli harrastajien ja ennenkaikkea harrastuksen alkutaipaleella olevien harrastajien asiaa ei motorsportilla ole täysipäiväisesti hoitamassa kukaan.
Tämä sekavatilanne kentällä alkaa jo näkyä huolestuttavasti harrastekilpailijoiden määrissä.
Eikä tälläiset ylialuerajojen kiellot ainakaan helpota tai lisää harrastajia.

Mutta. Eikö motorsportin olisi nyt korkea aika palkata täyspäiväisenä työntekijänä joku hoitamaan kentän asiat jollekin tolalle. Parhaillaan kun näitä hommia hoitaa Sports Oy:sta työntekijä ( oto ) oman työtehtävän ohella.
Eikä näin ollen varmaankaan ehdi paneutua näihin asioihin, niinkuin tällähetkellä kuuluisi.

Ja henkilöltä tietysti vaaditaan hyvää omaa ajattelu ja harkintakykyä sekä näissä hommissa sitä tärkeää taitoa ettei suinkaan ole pienen piirin johdateltavissa.

Ymmärtääkseni motorsport ry. kuitenkin maksaa näistä palveluista ihan hyvän korvauksen sports oy:lle jo nytkin.

Tällälailla saadaan ne kustannukset taas järkeistettyä ja oikeita ratkaisuja aikaan.

Hyvää kesän Jatkoa.

Raimo

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #24 : 17.05.2012 06:15 »
Harrastaja pohjalle kilpailuita järjestävät tahot voivat itse päättää varmaan hiukan noista rengas säännöistä. Lavinto Cuppiin esimerkiksi saa osallistua Maxxiksen saderenkailla. Ne kilpailut sitten, jotka menee tuon kattojärjestö AKK:n kautta ni siellä soveltaminen hiukan hankalampaa. Karrikoitu vastaus oli lavinto cupin saderengas sääntöä kysyessäni, että "Ekat renkaat jotka tulee vastaan joissa on ura saat tunkee alle lavinto cuppiin" (tähän tuli kyllä tarkennus melkeinpä heti perään, että SLW maxxiksilla saa ajaa).

Jos puhutaan harrastus pohjalla ajamisesta niin se tarkoittaa itelleni ainakin sitä, että ajetaan näitä kylä kisoja. Siinä vaiheessa kun aletaan ajamaan AKK:n alaisia kilpailuja niin asia alkaa meneen totisemmaksi, sillä eikös ne ole jo kansallisia? Siinä vaiheessa ainakin itelle tulee mieleen, että kuluja tulee jo pelkästä viikonloppu majoituksesta enempi, kuin mitä nyt yksi rengas+vannepaketti maksaa. Rahaahan tähän lajiin palaa melkoinen määrä, mutta ei noi vanteet ja renkaat nyt niin paljoa maksa.

Ja se joka sanoi että raksun renkaat on hyvä valinta ni on kyllä oikeassa ja väärässä.

Oikeassa siinä suhteessa, että ne on pakeliittia ja kestää koko kesän melkeinpä, mutta mitäpä siihen sanoo KF6 kuski jonka ohi alkaa pyyhkimään raksu 85 moottorilla varustettuja autoja?

Väärässä juurikin siinä suhteen, että ne ei palvele mitään muuta kuin lompakkoa. Kyl ne aika jäätävät pas..at on.

Harrastaminen ja kansallisissa ajaminen on pienessä mielessäni mietittynä kaksi eri asiaa.
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

Ossip

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 295
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #25 : 17.05.2012 07:02 »
Selitäs ny tarkemmin mikä tekee raksun renkaasta huonon? Se että se kestää pitkään? Pitää auton nopeudet sopivina lapsille? On liukkaana renkaana vaikea ajaa ja opettaa kuskin ajamaan?
Pitäisikö renkaan olla ns. Liimarengas jotta saataisiin vauhtia lisää,autot kulkemaan kuin kiskoilla,rengaskuluja lisää ja kuskit unohtamaan ajolinjojen tärkeys... Nehän voi unohtaa kun on tarpeeksi tehoa ja riittävän pitävät renkaat.  :-[  No tuo oli kieltämättä vähän provo mutta kuitenkin.

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #26 : 17.05.2012 11:51 »
Tämän vuoden rengasvalintoihin ei voi vaikuttaa kansallisissa luokissa, harrastajakisoissa kyllä ja se Maxis on ok saderenkaana niin raksu kuin KF6 ssa. Raksuihin saa kyllä käytettynä YLP:tä SM luokan tiimeiltä kun vaan pyytää tai tonkii roskiksista. Ne joille ei käytetty kelpaa ei täällä myöskään valita hinnoista  :)

Raksun Brikkari on kyllä kestävä, mutta pito on huono. Se on syynä että autot tehdään niin kapeiksi kuin mahdollista. Ei runkovalmistajat ole niitä sellaisiksi suunnitelleet. Mutta kun ei pidä niin koko ajan kavennat...

Voisi siis ajatella että parempi rengas raksuissa tekisi autoista parempia ajettavia ja rungonkin voisi tehdä normaaliksi. Ossip kommentti on siis provo, koska sen mukaan SM-kuskien ei tarvitse välittää ajolinjoista ja paremmuus ratkaistaan vain parhaalla koneella. Opettaako huonoilla renkailla ajaminen paremmaksi kuskiksi, epäilen sitä. Sadekelin linjat kuivalla ei auta seuraavissa luokissa eteenpäin. Onko huono pito renkaassa turvallisempi? Ehkä hitaampi vauhti on, mutta kun kaikilla on sama vauhti ei sillä ole niin merkitystä.

Vega KF6 luokassa noudattaa muiden maiden linjaa, mutta siltä valinnalta putosi pohja kun samalla FIA kielsi alle 13v kilpailemisen ulkomailla. Oltaisiin siis voitu valita jokin muukin merkki, mutta sama rengas on nytkin kaikilla joten paras kuski voittaa taas. Tämä poukkoilu vaan vaikuttaa tulevaisuuteen. KF6 luokasta tehdään niin kallis että se ei ole kohta järkevää.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2012 11:56 kirjoittanut saaskpe »
-petri-

paljakka

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 491
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #27 : 17.05.2012 13:04 »
Tuota kuluasiaa selvittelin meidän Aaron KF6 luokan tämän kesän kurvailujen varalta...- tosin pääsisi jo toki Rotaxeihin ja Yamaha yleiseenkin...
Elikkä vaikka KF6 luokkaa jatkaisi samalla rungolla ja samalla moottorilla mitkä viime kaudella oli käytössä, niin 500,- ekee palaa pelkästään siihen,
että pitää ostaa slicksejä varten uudet vanteet ja sitten pitää ostaa sekä kuivankelin että sadekelin renkaat.  Viimevuotinen vanne käy vain saderenkaisiin...
Onneksi viime kauden sademaxxiksille on käyttöä vaikkapa noilla Hämeen harrastajakiertueen ym. Kangasalan, Toijalan ja Monakon radoilla järjestettävien ei-kansallisten kisojen kuskeilla
- voitiin antaa myydyn cadetin mukaan sentään lähialueen radoille käypäset sadekumit mukaan...
Ja kyllä me Monakon tiistaikisoihinkin (seuraavat 5.6. klo 18.00) tungetaan maxxikset alle KF6 autoon - satoi tai paisto;-)
Onneksi Kangasalan, Toijalan ja Monakon ratojen kesken yhteistyö pelaa
 - jos AKK:ssa joskus kysyttäisiin vaikka näiden kerhojen vetäjiltä jotain, niin tuskin pahemmin menisi pieleen asiat harrastajien kannalta ainakaan!
---------
kiitos yv palautteesta. sen mukaan nämä uudet KF6 luokan slicksit ei entistä kapeampina kestä mitään ja siksi esim. käytetyistä renkaista ei ole kuin myytävien autojen siirtopyöriksi...
noin pienistä ei ole edes laiturikumeiksi...
« Viimeksi muokattu: 25.05.2012 13:08 kirjoittanut paljakka »

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: KF 6 uudet renkaat kausille 2012-2013
« Vastaus #28 : 10.06.2012 13:44 »

115/150 tai 115/140 toimii hyvin.

Stefano Mantese VEGA S.p.A. kertoo tehtaan vannesuosituksen olevan tälläinen:

120-130 takavanteilla renkaan runko toimii paremmin ja antaa paremman pidon etenkin lämpötiloissa alle +16 C ja kun radan pito on muuten alhainen (taitaa olla pohjolan radat aina heikkopitoisia Italialaisten näkökulmasta).

Kesäkuumalla 140 takavanne pitäisi olla parempi, mutta kuulema kapeata kannattaa aina testata.

Jotta sellasia.

ps: vastaaja oli Vegan tehtaan teknisen osaston hemmo.......ehkä ei puhunut pehmeitä.......tiedä häntä  ;)


 

Team Laine Verkkokauppa