kts 2011 säännöt:
icekart.skallio.com/2011.htmlNyt on tarkoitus kehittää/muutta noita sääntöjä.
Viimevuoden säännöt ovat siten perussäännöt, joiden pohjalta kehitetään muutoksia/parannuksia.
Seuraavassa muutama ajatus (joita on ehdotettu) keskustelua herättämään:
Yleiset säännöt.Tiimiin kuuluminen, voiko kuljettaja vaihtaa kesken kauden tiimistä toiseen?
Venäläiset keräsivät loppukaudesta huippukuskit muista tiimeistä Team Albatrossiin. Loppukaudesta
siinä ei tainnut olla juurikaan alkuperäisiä henkilöitä.
Led vilkkuvalo taaksepäin: ei tarvita, kun se ei kuitenkaan näy lumipöllyssä.
Lähtö on tapahtunut joka kisassa paikaltaan, lähtöjärjestykseen kaivataan jotain kisajärjestäjää
helpottavaan menetelmää.
Luokkakohtaiset tekniset määräykset:StandardLuokkaa halutaan palauttaa rungoltaan enemmän normi kesäkartin suuntaan.
Rajoitukset pystytään kenties tekemään seuraavilla tarkennuksilla:
Rattiputken maksimipituus, max 60 cm.
Alkuperäisiä kiinteitä penkintukia ei saa muuttaa.
Lisäpainot on kielletty.
Penkin selkänojan minimietäisyys taka-akselista 15cm.
Takapuskuri on oltava muovinen karting käyttöön tehty ja sitä ei saa täyttää millään täyteaineella.
Puskurin saa sahata kapeammaksi.
Ohjauksen saa edelleen muuttaa (ackermanin poisto ja suuremmat kääntymiskulmat).
Ice-super.Metallinen etu- ja takapuskuri on sallittuja.
Junior.Viimetalvena junnut halusivat ajaa yksilökisoja, miten nyt?
Kilpailut ajetaan tammi-maaliskuussa. Kisakalenteri kehittyy sitä mukaan kun kisajärjestäjiä ilmaantuu.
Tämän keskustelun pohjalta voidaan ehkä järjestää äänestys tällä foorumilla.