Uudessa koneessa tuosta voi olla hyötyäkin, kun lisää vauhtipyörän massaa.
En tiedä onko kukaan jaksanut tuota tutkailla tarkemmin.
Ainakin Radne laadulla jokainen ylimääräinen osa on riski
Mistä lähtien vauhtipyörän massasta on ollut hyötyä kilpamoottoreissa?
Pakko laittaa, sori Linksu. Radne 120->Kilpamoottori
120 cc - 14 hp...
Tottahan vauhtipyöriä kevennetään kierrosherkkyyden saamiseksi, mutta kun miettii että tuollainen 14 hp kone yrittää liikuttaa 160 kg laitetta, aika kuminauhamainen on tämä räjähtävä kiihtyvyys. Massa saattaisi kompensoida heikkoa vääntöä tai sitten ei. Eniten ns vauhtipyörässä haittaa ne ilmarivat jotka vie oikeasti tehoa. Saman verran tietysti kaikilta.
Siinä yksi starttikehän lisää tai pois ei taida kokonaisuudessa isosti merkitä. Dynossa ero saattaisi näkyä, radalla ei.
Kaikissa sarjoissa ei saa ajaa ES mallilla, se kannattaa tarkistaa etukäteen. Yleensä sarjojen luokkarit on normaalimallista. Pirkanmaan Fosarissa on saanut ajaa ES mallilla, niitä on muutama mukana.