Perinteinen metodi aurauskulmien säätöön on jokseenkin seuraava.
Tarvikkeet: Kaksi palaa teippiä, tavallinen rullamitta ja raidetankojen säätöön tarvittavat kiintoavaimet
1) Laita molempiin eturenkaisiin kulutuspintaan teippipala ja lukitse ohjaus suoraan keskelle
2) Pyöräytä molemmat renkaat sellaiseen asentoon, että teippi on niin edessä kuin mahdollista
3) Mittaa teippien välinen etäisyys
4) Pyöräytä molemmat renkaat siten, että teippi on niin takana kuin mahdollista
5) Mittaa teippien etäisyys (samasta kohtaa kuin kohdassa 3!)
6) Vähennä jälkimmäinen mitta ensimmäisestä. Jos tulos on esim 4mm, on autossa 4mm haritusta. Jos taas -2mm, on 2mm aurausta (renkaiden etupuolen leveys on 2mm kapeampi kuin takapuolen)
7) Säädä aurauskulmia kiertämällä molempia raidetankoja saman verran (huom -- toisessa päässä tankoa yleensä vääränpuolen kierteet, jotta tangon pyöritys tosiaan muuttaa mittaa)
8) Toista kohdat 2-7 kunnes kulmat ovat halutunlaiset. Varmista, että ohjaus pysyy koko ajan keskiasennossa, sillä rattiputken kääntyessä myös kulmat muuttuvat.
Hommaan on myös olemassa eturenkaiden tilalle vaihdeltavia tankoja, lasereita ja muita systeemeitä, jotka mahdollisesti helpottavat mittausta ja/tai tekevät hommasta tarkempaa. Tässä kerrottu lienee kuitenkin yksinkertaisin ja edullisin tapa tehdä homma.