Onko jotain vinkkejä millä voittaisin mieheni ku ollaan kesällä menossa ekan kerran menossa ajamaan ja se leijuu jo etukäteen niin paljon? =D
Ajolinjathan ne tärkeimmät on jotka pitää saada kohdalleen. Oppaita on netti pullollaan, esim.
http://www.drivingfast.net/techniques/racing-line.htm Samalla kujn linjat alkaa olemaan tuossa kuvatunlaisia, pyöreitä, pehmeitä ja koko rata käytössä, niin pitäisi vauhtia saada hilattua kohti limittiä, jolloin auto luistaa koko mutkan hitusen, muttei mene sladissa.
Jarruta ennen mutkaa. Älä paina kaasua ja jarrua yhtä aikaa, äläkä ole painamatta kumpaakaan. Kaasua voi joutua keventämään, autoa ohjataan lähes yhtä paljon kaasulla kuin ratilla, mutta yleensä "coastaamiselle" ei ole tarvetta. Vedä rattia alaspäin mutkan puolelta ennemmin kuin työnnät ulkokurvin puolelta, ei tarvitse niin voimaa ja ohjausliikkeistä tulee rauhellisempia.
Vauhdin hionosäätöön auttaa jarrutuspaikkojen mieleen painaminen, esim. kanttarin alun kohdalla tai mikä kiinteä merkki nyt sopivasti osuu kohdalle. Lisäksi mutkasta voi painaa mieleen Apexin, eli mihin tähdätään sisään mennessä ja exitin, eli mihin tähdätään ulos mennessä. Saa ajolinjat menemään helpommin samalla tavalla joka kerta, jolloin linjojenkin hienosäätö on helpompaa. Ohjausliikkeiden pitäisi olla rauhallisia, vähempi on parempi.
Ensimmäiset kerrat menee kyllä ihan pelkästään noita ajolinjoja hakiessa.