Mielenkiintoista tosiaan. Itse en edes aja koko sarjaa, mutta sivusta seuranneena olin ymmärtänyt, että plommauksen idea olisi nimenomaan jollain tavalla varmistaa koneen laillisuus ennakkokatsastuksen kautta. Itseasiassa olen miettinyt, että juuri tuon systeemin takia sarjaa voisi harkita tulevaisuudessa jos vaihdan luokkaa. Mutta jos kerran mitään ei mitata, systeemihän on suht. turha, koska aika harva ropaa konetta kesken viikonlopun -- mutta ok, sellaisen estämiseen, jos se kerran on ongelma, 15e hintainen plommi on ihan sopiva.
Sen sijaan tämän tiedon valossa perustelua sille, että koneella pitää olla ID-kortti, on aika vaikea löytää. Siis muuta kuin se, että maahantuoja haluaa, että sarjaa ajetaan vain heidän myymillään koneilla, mikä on toki myös ymmärrettävää jos he kerran koko sarjan organisoivat. Mutta sen voisi sitten sanoa suoraan. Vai mikä tuon ID-kortin idea oikein on?