Kyllä se ihan kohtuudella on mahdollista tehdä.
Kun nyt alakerran avaa, niin samalla olisi ne runkolaakeritkin hyvä vaihtaa... Jotka on muuten sitten hieman erikoisempaa mallia, eli sisäkooliltaan jyrkemmin viistetty. Jyrkemmät viisteet tulevat moottorin sisäpuolelle päin.
Kytkin pulttipyssyllä auki. (vääränkätinen kierre!) Samoin mangeeton mutteri. (normi kierre) Jotkut tunkee narua palotilaan tulpanreiästä, itse ammun ihan puristuksia vasten, jolloin kampuraan kohdistuu minimikuorma.
Mangeeton ulosvetäjällä mangeetto irti. (siinä on kartiosovite) Kiila talteen.
Pytty irti seuraavaksi. Juuriputkea ei tarvitse välttämättä irroittaa pytystä. Juuriputken ruuvien vastakappaleisiin kannattaa pursottaa tiivistesilikoonia pitämään ne paikoillaan, vaikka ruuvit lähtisivät käpälämäkeen niin vastakappaleet ei luikertele morjestamaan puhaltimen siipiä. Älä telo mäntää, ja ota pytyn alatiiviste varovasti talteen huomioiden sykereiän asento. Väärin asennettuna alatiiviste peittää kaasarin sykereiän ja siitähän ei käynti ainakaan parane.
Lohkojen pultit auki. Lohkot lämpöisiksi joko kuumailmapuhaltimella tai uuniin. Laakerit irtoo pesistään paljon mukavammin. (Hanskat käteen!) Ota ohjurit talteen lattialta. (sinne ne aina päätyy) Tiivisteet laitetaan sitten suoraan ja huuliin vaseliiniä. (siis laakerin, toki omiinkin voi laittaa jos siltä tuntuu
)
Laakerit lähtevät kampurasta irti ulosvetäjällä, jos sitä ei ole työstetty "uivaksi". JuuTuubista löytyy TeamSamiPensalan viteoo kampuran oikasusta:
http://www.youtube.com/watch?v=Dv1tX_Oqwxc Oikasu tehdään kupari- tai lyijymoskalla, ettei joudu hiomahommiin.
Oikaistu kampura jääkaappiin ja laakerit ohuesti lämpösiksi. Menevät kevyesti paikoilleen vähän keskikooliin napauttamalla. (huomaa se jyrkemmin viistetty sisäkooli)
Kokoonpano jälleen kuumiin lohkoihin, jolloin laakerit sujahtaa mukavasti pesiinsä ilman taistelua. (Muistithan ne ohjurit ja paperitiivisteen lohkojen väliin?) Varovasti tiivisteiden huulia seuraillen ettei runno huulta ympäri ja kiristysjousta pois paikoiltaan. Lohkojen ruuvit kiristetään ristiin. Anna jäähtyä ja kasaa loppuun. Ennen pytyn asennusta tarkista että männänrenkaat liikkuvat. (karsta jumituttaa) Itse vaihdoin yleensä ylemmän renkaan aina uuteen. -> Pytty -> Mangeetto -> Kytkin... Sitten vaan: RänTänTänTänTän...